Att vara, tillsammans.

att vara tillsammans är ett hål slaget genom en ensamhet
en frånvaro från livets obönhörlighet
en tystnad mitt i ett mullrande, skallrande, gnisslande, knastrande, skrällande, skrikande varande
ett andetag att hålla kvar i sitt bröst
ett slag som hjärtat hoppar över
ljudet man hör då kvällen spricker, och blir till natt, om man är
tillsammans
utanför sig själva
inuti varandra
just därför att
det inte gör något skillnad
och det kändes så skönt
det är ett tag som släppts om livet
därför att man vet att man kan falla säkert
ett SLUTA skrikit till livet som trängde allt närmre in på min kropp
ett slag i ansiktet på den rädsla,
den ensamhet
som stod lutad över min säng varje natt i hela mitt liv
det är att se verkligheten som en spegelbild
en skev och trasig spegelbild
av den oändligt underbarare värld
jag ser i dina ögon
det
är att känna
att andas
att vara, tillsammans.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0