Pakisch.

varmt
varmt som
    stekhett
en het jävla sommarkväll
svettig med bara en skjorta på
nånstans i det där stället mellan
drömmar och "verklighet"
där man inte vet vad som är sant
där man inte tror något mer finns
än den här svettiga skjortan
det här sargade träbordet
den här rangliga stolen
den här "du-och-jag-grejen"
med oss i mitten
    av alltihopa
mitt i en stekhet jävla sommarkväll
på nåt ställe där de serverar mat
som smakar som värme
sommar
och en solnedgång
stekhet mat
men vi äter allt det här
hela alltet
från golvet till taket
för att ta in
    all den här värmen
och jag tänkte att
det här är toppen
eller nåt åt det hållet
jag sa ett par ord och
du log
så mycket du orkade i den här värmen
och genom det stora fönstret såg jag
hur solen sträckte sina mörkröda armar upp över horisonten
som om den ville ge signaler
och den gjorde tummen upp till mig
och på vägen körde ett par bilar förbi
långsamt
så fort de orkade i värmen
och några killar som var femton år
    (gud vad gammal jag är)
cyklade förbi utanför
    så slött
        så slött som man är när man är femton år
            när det är sommar och så jävla varmt
och sen kollade jag tillbaka på dig och
det var så varmt att jag brände mig och
blev helt röd i pannan
och jag kände hur jag svettades fastän
jag bara hade en skjorta 
med två knappar uppknäppta
men jag kollade på dig och såg att du var också svettig
svettig utav den här värmen
svettiga utav sommaren och utan att minnas var vi är
och jag såg på dig
    att du visste
        att jag visste
            att du visste
                hur svettig jag var
                    och hur svettig du var
                        och hur jävla varmt det var
och det var det bästa av alltihop
att du och jag visste det
och att du och jag visste
att det spelar ingen roll
när man är gammal jämfört med femtonåringar
    och man sitter på en "resturang"
        och det är sommar för första gången på så jävla länge
            och det är kväll
                och det är så otroligt jävla totalkolossalt varmt
och då log du
och jag log då
så brett som vi orkade i den här värmen
och då tänkte jag att
tänk om vi sprängs nu
om den här resturangen sprängs i luften nu
om alla sargade bord och rangliga stolar och tallrikar och bestick och allt glas och alla ketchupflaskor som står på borden och hela bardisken och alla fönster och alla grytor och kastruller och all den stekheta maten och flaskorna med cola och vi två skulle slungas ut av en enorm jävla explosion och allt går sönder i småbitar och börjar brinna och flyger flera hundra meter bort och landar på en gräsmatta och vi flyger också ut där nånstans tillsammans bara för att det vart
så jävla varmt
då skulle jag tänka
"fuck yeah"
"det var så jävla värt det"
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0