Elände.

allt det röda kommer att
rinna bort
från mitt liv
rinna bort tyst som
ett osagt ord 
eller
hundra osagda ord
som jag inte sagt utan bara svalt
när jag borde ha öppnat min mun
eller som en osedd blick
som söker sig genom luften och möter tomhet
eller som ett oskrivet brev
ett oskrivet kärleksbrev som är nedstänkt av tårar
tårar som gråtits för ingenting
tårar gjorda av osagda ord som tryckts tillbaks till mitt hjärta igen
tårar som gråtits för de minnen jag aldrig kommer att ha
tårar som kommer att sköljas bort
feghet och svaghet ska skölja bort
de tårar som föll 
ur mitt hjärtas hål
det tomrum du fyllde med eld
skölja bort alla dessa brev jag skrivit
som misslyckas helt med att beskriva något så varmt
att mitt bröst exploderar i tusen bitar
skölja bort alla blickar som slösats bort
eller jag bara tror att jag sett
i en ögonvrå
min eller din
skölja bort alla ord jag borde ha sagt
när klockan tickade bort
alla sekunder som fanns för oss
tills tiden tog slut
vi gick ut
och alla ord som fastnat i halsen och som blivit kvar där och som jag svalt ner till mitt hjärta och som jag borde ha öppnat min mun och sagt och som jag borde ha gett till dig om jag bara var mindre dum i huvudet
skölj bort dem och lämna bara ånger kvar
skölj bort alltihop, skölj ut det på den grå oceanen
där jag dras ner till bottnen av tankarna
minnena 
som jag aldrig kan ha av oss
ner på botten tills jag fyller mina lungor med vatten
med ditt kölvatten
och ser dig segla iväg
blundar 
och slocknar
 
så ska det skölja bort allt det röda som
brinner i mitt hjärta och
sen ska världen bli grå
om inte tidvattnet vänder
och sköljer det röda in i min famn

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0